יום ראשון, 1 במאי 2011

עבודת צוות בעידן שבו כל אחד הוא פרסונה? כן!




זוכרים את האגדה שסיפרו לנו כשהיינו קטנים, על אבא שרצה ללמד את שלושת בניו דבר על העולם? הוא נתן לכל אחד כפיס עץ ואמר להם לשבור אותו. הם גיחכו ושברו, כל אחד בתורו, בלי קושי כלל. לאחר מכן נתן לכל אחד שוב כפיס עץ, אבל אז ביקש מהם להצמיד את שלושת הכפיסים, ולנסות לשבור... זה כבר היה קשה.
בקיצור, עבודת צוות היא המפתח לעבודה מושלמת, על אחת כמה וכמה בצילום בו הצלמ/ת, האיפור, השיער והסטיילינג חייבים לדבר באותה שפה, אחרת ייצא מישמש.
לדוגמא: לפני כמה שנים הייתה לי לקוחה מתחום האופנה. היא עבדה עם משרד יחסי ציבור דומיננטי. במשרד המליצו לה לקחת אותי כצלמת ובמקביל מאפרת ומעצב שיער מוכרים וחזקים, אבל שניים שמעולם לא עבדתי איתם. ביום הצילומים האווירה על הסט הייתה מאוד לא טובה. הייתה תחושת ניכור, מכיוון שהמאפרת ומעצב השיער היו חברים טובים, אבל רגילים לעבוד עם צלם אחר. גם הדוגמנית לא הייתה במיטבה, ובמקום לחשוב ביחד איך לפתור את הבעיות, הם פשוט הסתגרו במבצר השן וירו חיצי רעל לכל עבר. היה מאוד קשה לעבוד, והתוצאה בהתאם. כמובן שזה לא רק הניסיון שלי, הרבה פעמים שילובים כאלה פשוט יוצרים סיטואציות לא נכונות וחבל. אתה הלקוח משלם ורוצה לקבל את הטוב ביותר, ורק בגלל כימיה לקויה הכל נופל בין הכיסאות...

אז ההמלצה הראשונה שלי היא לבדוק עם הצלמ/ת מי הצוות שלו. עם מי הוא מעדיף לעבוד ועם מי לא. ואם לא מסתדר, ורוצים מסיבות כאלה ואחרות צוות מעורב שלא מכיר אחד את השני, מומלץ לדרוש שתהיה פגישת היכרות לפני יום הצילומים. שהחלפת הרפרנס תתבצע לפני כן ובאווירה רגועה, ושהציפיות האחד מהשני יהיו אחידות. רק שלא נגיע ליום הצילומים ואז נגלה שיש סיר, יש מכסה – והם שייכים לסטים שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה