יום רביעי, 11 במאי 2011

יוצאים לעצמאות, ומצלמים פורטרט ביתי.



החלטת לעשות צילום פורטרט בבית. מזל טוב, ובהצלחה.
אני ממליצה לא להשתמש בפלאש של המצלמה האישית, ולכן צריך להתכונן לצילום מראש.
ההכנות כוללות החלטות: היכן לצלם את הפורטרט? מה ללבוש? באיזו שעה לעשות זאת? וחשוב לדחות את כל הדברים הדחופים שיכולים להפריע תוך כדי צילום.
אז איפה? ליד חלון גדול שנכנס דרכו אור. ברגע שהחלטתם על החלון, הסתובבו (והביטו אחורה), מה יש שם? זה הרקע שלכם! אז שלא יהיה מבולגן מדי, מכוער מדי או דומיננטי מדי. שיעביר את המסר שאתם רוצים. אל תצטלמו על רקע מיטה שעליה זרוקים הקומביניזון האדום שלכם וגרבי הרשת, אם אתם לא רוצים לקבל הערות בנושא.
מה ללבוש? שוב, תלוי מה המסר ואיפה אתם מתכוונים לפרסם את הצילום. אם זה לגלובס אל תיקחו את החולצה הכי זולה שתמצאו בארון. צבע כמו שחור אומנם נותן תחושה שירדתם 8 קילו, אבל יוצא רע בדפוס למי שלא מומחה בצילום. אותו דבר לבן – הוא מבלבל את המצלמה, והצילום שלכם יכול לצאת בחשיפת יתר.
אז אני ממליצה על צבעי ביניים.
באיזו שעה? אמרנו שעדיף לא לצלם עם הפלאש של המצלמה, כי יש לו נטייה לרצוח אם לא יודעים בדיוק איך להשתמש בו. השעה הטובה ביותר היא השעה בה יש הכי הרבה אור בחוץ, אך הוא לא מגיע אליך, המצולם, בצורה ישירה – שיהיה חוצץ (כמו וילון לבן וחצי שקוף), או שהאור יישבר על קיר ויחזור אליך. שמש ישירה תגרום להרבה צללים ותבליט את כל הפגמים שאת/ה מנסים להסתיר כ"כ יפה.
פיניתם וזרקתם את כל מסיחי הדעת? אז יאללה, לעבודה.
פורטרט נעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה