יום רביעי, 27 ביולי 2011

איך בוחרים צלמ/ת להפקת אופנה?


·      
רבים יודעים שבחירת צלם זו לא החלטה סתמית או טכנית. כמו באהבה, גם עם הצלם חייב להיות קליק.
דבר ראשון ומובן מאליו, חשוב מאוד להסתכל בתיק העבודות שלו, לראות שהוא לרוחכם ושהעבודות שלו "מדגדגות" לכם. אבל חשוב לא פחות לזכור שמה שמוצג בתיק העבודות בד"כ זה רק חלק קטן מהמגוון הגדול שהוא מצלם. כאשר אתם מדברים איתו/ה תגידו "אהבתי את זה אבל לא כ"כ את זה...." זה עוזר מאוד בתקשורת, מכוון ומיישר ביניכם קו.
חוץ מבדיקה אישית, כדאי שתשאלו קצת סביבכם ותבקשו המלצות. בדרך כלל האנשים שמקיפים אתכם מכירים צלמים ויש להם דעות ורעיונות, אבל כמו תמיד יש לקחת את ההמלצות בעירבון מוגבל – הם זה הם ואתם אתם. יכול להיות שלהם יהיה נפלא לעבוד עם מישהו בעל אגו וביטחון בשמיים, ולכם לא.
דברו טלפונית, תרגישו אם נעים לדבר עם הצלם/ת, ואיך התקשורת ביניכם. בקשו טלפונית הצעת מחיר או הגדירו מראש מה התקציב שיש לכם, כך לא תשקיעו זמן מיותר בפגישה אם אין על מה לדבר מבחינה תקציבית.
והכי חשוב בעולם זו פגישה. בפגישה אתם יכולים באמת לבחון את תחושת הבטן שלכם. נעים לכם עם הצלמ/ת? אתם מדברים באותה שפה? אתם רואים ראש בראש את ההתפתחויות האופנתיות הצפויות לעונה הקרובה?


כדאי גם לקחת מישהו "רעב" – אבל לא יותר מידי. כי אז סביר שאין לו ניסיון, וזה סיכון רציני. מצד שני, צלם שבע יכול להירדם בשמירה, וזה מסוכן לא פחות.




לפני שאתם רצים לטלפון לתאם צילומים, הירשמו למעלה מימין כדי לקבל ממני אימיילים בצורה מסודרת. 
בנוסף אני ממליצה שתשאירו תגובות ושאלות למטה, אני מבטיחה להגיב יפה :)


ובכל מקרה תקפצו לאתר שלי קריר שם עכשיו:
www.shaluta-bondy.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה